Buenos Aires

3 februari 2014 - Buenos Aires, Argentinië

Hallo daar, een eerste bericht vanuit het toch niet altijd zo zonnige Buenos Aires!

Het kan hier regenen, en nee echt niet zoals we dat gewend zijn in Nederland, het komt hier met bakken uit de hemel vallen!!!

We zijn nu een week weg en hebben de stad goed leren kennen. Heel, maar dan ook heel veel gelopen, dit omdat het ´met de bus gaan` ons nog wat onduidelijk was. Op dat soort momenten heb je wel even spijt dat we geen Spaanse lessen hebben genomen. Voornemen voor in Mendoza, onze volgende stop, Spaanse lessen. We must! Wel hebben we het metro stelsel goed gebruikt, we hebben onze ogen uitgekeken naar alle mensen die daar iets aan je willen verkopen.

We hebben een super leuk appartementje in de wijk Palermo, dit is de leukste en hipste wijk van BA. Verder zijn er nog wel meer mooie stukken, maar bij ons zitten alle leuke barretjes en restaurants. We zitten op de Nicaragua, en als we met de taxi gaan (die heerlijk goedkoop is) moeten we zeggen dat het kruist met de Thames. Alle straten zijn hier zo ongelofelijk lang!

Maar om terug te komen op het vervoer hier in BA, uiteindelijk hebben het bussensysteem toch getrotseerd en viel het helemaal mee. De buschauffeur was super lief en heel behulpzaam. Tijdens de rit stopte hij even met de bus om wat lekkers voor zichzelf te halen, we stonden met open mond een beetje schaapachtig te lachen toen hij ons vroeg: willen jullie misschien ook wat? Haha, nou daar zijn we zeker achter gekomen, de meeste mensen hier zijn super behulpzaam en aardig. Naja, behalve de bediening in de horeca dan: TRAAGGG! Alsof ze niks willen verkopen.

Het uitgaansleven is hier totaal anders dan thuis, zijn er achter gekomen dat we in Nederland best vroeg beginnen. Hier is er voor tweeen geen hond te bekennen in de clubs. Dus een tip, doe even een dutje en ga rond 11 eten, dan een drankje doen en dan maar hopen dat je niet boven je bord in slaap valt. Wij hebben dit een avond gedaan, naar de Kika geweest. Via via gratis binnen gekomen, mooie bijkomstigheid. Het is hier wel een wereldje hoor, mannen schromen niet je aandacht te geven. Lekkere ego boost!

Nu wat we allemaal gedaan hebben, onze tips voor jullie voor als je een keer richting BA komt. En dat zouden jullie moeten doen;)

- Naar de wijk Palermo om op de terrasjes te zitten en om tot in de late uurtjes uit te gaan. Hier zit ook het beste vlees restaurant van BA, heerlijk gegeten bij La Cabrera. Ook is het mogelijk om in Palermo naar een paardenrace te kijken in de Hipodromo Argentina, en te bieden. Hiervoor is Spaans spreken wel een beetje een vereiste. Daar in de buurt lunchen is mega in de La Catedra.

- In de wijk Recoleta heb je twee mooie musea, de Museo Americano-Latino de Buenos Aires (MALBA) en Museo de Nacional de Bellas Artes (MNBA). Lunch tip daar, waar je typisch Argentijns kan eten, El Sanjuanino. Ook niet te vergeten de super mooie begraafplaats waar onder andere Evita, Eva Perdon, ligt. Het heet Cementario de Recoleta. In de straat van het Cementario is elke zaterdag een super leuk marktje, wel op tijd gaan is de tip;) Er is veel groen in deze wijk en je hebt ruime keuze aan parken waar je even siesta kunt houden.

- In de wijk San Telmo is elke zondag een hele lange markt in de straat Defensa. Hier stond een bandje zich ook te promoten, als we hier langer waren gebleven hadden we zeker een ticket gekocht, ze heten El Afronte.

- Verder hebben we de tip van anderen gekregen om te gaan tango dansen bij La Catedral. Deze geven we heel graag door, wat was dit ontzettend leuk!

Dus jullie kunnen wel lezen dat wij een top week hebben gehad hier in BA! Vanavond pakken we de bus naar de wijnstreek van Argentinie, Mendoza. Wij zijn benieuwd naar de busrit van wel 13 uur! Kleine troost we hebben niet bekostigd op deze bus, dus ze beloven ons dat de stoelen op 180 graden kunnen en er eten en drinken geserveerd wordt!

Veel liefs! xx

1. Joost en Mary:
    Hoi dames,
    wat leuk om nu al jullie foto´s te kunnen zien. Van die regen is op de foto´s niet te zien. Fijn dat jullie zo veel plezier hebben. Liefs Joost en Mary.
  2. Marijke:
    3 februari 2014
    Ik wil ook naar BA!!!! Ondanks de regen, lijkt het me dat jullie erg genieten. Ben benieuwd naar de rest van jullie belevenissen!
  3. Nelli:
    3 februari 2014
    Klinkt goed. Hebben jullie geen mini-woordenboekjes bij je? Ik heb ze in de maat van een lucifersdoosje! Spaanse les is een prima plan als je ergens wat langer blijft.
    Salud, Amor y Dinero (y mucho tiempo para gastar los)!!!
    Adiós Y Cariños!" Nelli

p.s."gezondheid, liefde en 'poen' (en veel tijd om ervan te genieten!" ; )
  4. Viola:
    4 februari 2014
    Bedankt voor het verslag en de foto's. Leuk allemaal hoor. Goede busreis en ben benieuwd naar jullie volgende avonturen. Hasta luego xxx
  5. Opa jan:
    4 februari 2014
    Pas weg en toch al zo veel mooie en vooral leuke verhalen. Gniet er lekker van . kus opa jan.
  6. Marie-José:
    4 februari 2014
    Leuk en uitgebreid verhaal, jullie genieten dat is zeker!
    Succes met de spaanse les en geniet van Mendoza
  7. Nienke:
    4 februari 2014
    Lieverds!!!!!!!! Wat ziet dat er goed uit! Heb gegierd om de foto's vooral de quotes 'Moet je wel lachen droplul en is het een kabouter?'........... hahaha!! Jullie appartementje ziet er ook top uit zeg. Ben benieuwd naar jullie Tango kunsten, als jullie terug zijn willen we een demo'tje!
    Veel plezier nog en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal.

Liefs xoxo Nien
    P.s: Ennnn, blijven smeren he.. Stomme muggen!!!
  8. Mirjam:
    5 februari 2014
    Jaaa daar zijn jullie en de verhalen.
    Goed te lezen dat jullie goed zijn aan gekomen en het avontuur begonnen is!
    Ik verheug me op het lees plezier:)
    X
  9. Piet:
    5 februari 2014
    Prachtige foto's. En naar een echt Cementario geweest?! geweldig!! en naar een tuin van Belles Artes. Het komt wel goed met jullie!!! goede vakantie!
  10. Piet:
    6 februari 2014
    Hoi Charlotte, i9k zoek al jaren iemand die met mij naar het restaurant Los Gauchos wil... ik begrijp dat m'n kansen groeien...!
  11. Tessa:
    6 februari 2014
    Lieve chickies! Wat leeeeuk allemaal, wat hebben jullie al veel gedaan en wat een gezellig appartement ook, ik vind alle foto's leuk :). Heerlijk om te lezen jullie verhaal, hou dat vooral vol! Ontspannend momentje van de dag. Hier in Nederland regent het misschien niet zo hard als daar, maar geloof me, ik wil zo met jullie ruilen... Net getennisd met Nien en lekker doorweekt.

Heel veel plezier schatjes! Ben benieuwd naar jullie volgende avonturen!

Liefs, Tess
  12. Ruben:
    6 februari 2014
    Zit er goed uit! Blijf schrijven! Geniet!
  13. Iris:
    6 februari 2014
    Wat een fantastisch verhaal en die mooie foto's maken het helemaal af! ik ben benieuwd naar mendoza, mijn middelbareschool heette zo hihi! mis joe Jan xxx
  14. Brenda:
    6 februari 2014
    Wat een leuke update ladies! Mis je nu al Lotje! Heel veel plezier samen in het mooie Zuid-Amerika. Geniet ervan! Liefs, Brenda
  15. Luuk:
    Lekkaa chickies!!
  16. Lisa:
    6 februari 2014
    Chicka's!!! Wat staat het reizen jullie goed!! Wat zou ik toch dolgraag met jullie een Argentijns wijntje drinken in dat heerlijke appartement! Leuk om jullie verhaal te lezen charmar! Dikke kuskus van Snuit en geniet voor 1000!
  17. Janneke:
    7 februari 2014
    Je 'waterdichte rugzak' komt goed van pas
  18. Egbert:
    9 februari 2014
    Hoi Charlotte en Marjanneke,
    Ik zie dat jullie het ijsjes geld al versnoept hebben...
    Veel plezier en toi toi toi,
    liefs